Založ si blog

Gorila 2

Protest, ktorí dnes usporiadali organizátori sa až na ten nechutný záver podaril. Som človek ponovembrovej generácie a nikdy som nezažil Nežnú revolúciu. Doteraz som nevidel také množstvo ľudí v uliciach Bratislavy, ktorí by sa postavili voči korupcii. Bolo mi ľúto, že som nestihol prvý protest. No všetko zlé je na niečo dobré.

Dnes som sa plný odhodlania zúčastnil, a neľutujem. Takú eufóriu sme tu už dávno nemali. Najväčší protest od roku 1989, ktorý začal s krátkym meškaním na SNP, spestrili okrem rečníkov aj jedna pekná pieseň určená gorile a novinár Tom Nicholson, ktorý zožal asi najväčšie ovácie. Ak by som mal pravdu povedať, tú hodinu, čo som stál na SNP, mi bolo poriadne zima, no v tej chvíli to nevadilo. Rovnako ani protestujúcim okolo mňa. Slováci sa prebrali a prišli podporiť túto akciu. Niekde prišlo menej ľudí, no Bratislava sa ako centrum štátu otriasla v základoch. Počas akcie na SNP ma zaujal jeden z rečníkov. Zopakoval to, čo chcela väčšina ľudí. Aby protest nezneužívali politici, konkrétne Matovič. Objavili sa informácie, že na námestie prišiel aj Sulík. Súčasní politici by na proteste nemali čo hľadať. Mala to byť apolitická záležitosť.

Na SNP organizátori zopakovali svoje požiadavky ohľadom presunu volieb na september, odchod politikov, ktorí figurovali v kauze gorila a zmenu systému. Keď vyjdú do ulíc stovky, tisíce ľudí, môže to byť začiatok zmeny. Obzvlášť na Slovensku, kde sa protestuje vo veľkom iba sporadicky, a väčšinou sú to politické protesty odborárov, ktoré sú podporované Smerom.

Niektorí sa správali dosť nevhodne, no frustrácia voči politikom bola veľká. Obyvateľom nevyčítam, že sa „obúvali“ do politikov. Naši politici si to zaslúžili. Snaha zdiskreditovať protesty sa nepodarila. Našťastie. Aj keď môžno ľudí od väčších protestov odradila zima, Bratislavu to akosi obišlo. Metropola, parlament je v centre diania tu. Ľudia si to uvedomili a prišli. Bol som príjemne prekvapený z počtu ľudí. Zima – nezima, ľudia sa zúčastnili. Už to je pekný úspech.

Na záver protestu sa to zvrhlo, no emócie už boli príliš vybičované. Pochod cez Palisády do NR SR bol elektrizujúci. Ľudia s transparentmi spevom, krikom, a priznajme, i nadávkami kráčali za správnu vec. Bolo to ale v rámci normy. Nebolo by škoda niekedy si to zopakovať.

Protest som opustil okolo pol ôsmej. A dobre som spravil. To, čo sa odohralo potom, nemalo s normálnym správaním nič spoločné. Policajti zakročili správne. Bohužiaľ, správy, že chuligáni budú na proteste sa potvrdila. Našťastie strety sa odohrali až úplne na záver.

Chcel by som poďakovať všetkým čo prišli, osobitne v Bratislave. Ukázali sme, že nám ide o správnu vec. Slováci sa vedia spojiť. Spojili sa. A to je skutočný výsledok, ktorý nemôže žiadne médium vyvrátiť.

 

Frank ostane modrý

22.09.2014

Prebieha 85. minúta a Chelsea Londýn vyhráva nad rivalom z Manchestru 1:0. Tesný náskok si hostia držia a zdá sa, že londýnsky stroj sa nezastaví ani v piatom zápase. Na scénu ale prichádza Frank Lampard, dlhoročná opora klubu zo západného Londýna. Ani nie po 10. minútach sa dostáva po rýchlej akcií k strele a skóruje. No ako jediný z domácich sa neteší. Lampard je [...]

Artmedia Petržalka končí

16.10.2012

Nostalgia, zmiešané pocity či krivda. Takéto nálady mi vírili hlavou. Nie je tomu tak dávno, čo futbalový klub z pravého brehu Dunaja bojoval o popredné umiestnenia na celoštátnej i európskej scéne. V súčasnosti všetko, čo ešte má nejaký súvis s Artmediou, nemilosrdne ničia ťažké mechanizmy. Demolácia štadióna priniesla mestu viac škody ako úžitku. Zámer ničiť [...]

11. september – pravda a klam

11.09.2012

Možno sa to bude zdať už otrepané, no téma pádu World Trade Center stále zaujíma ľudí. A taktiež ich rozdeľuje. Všetci vieme, aké pekné rozprávky nám tu už rok čo rok podsúvajú mainstreamové médiá hlávného prúdu. Ich hlavným cieľom je zastrieť skutočnú pravdu. Jednak naoko prijateľnou správou 9/11 Commision, ktorá na 567 stranách opisuje udalosti a [...]

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

libanon, hizballáh

Pri izraelských úderoch pri Halabe zomrelo 36 sýrskych vojakov

29.03.2024 06:27

Pri izraelských úderoch namierených na oblasť neďaleko Halabu (Aleppa) na severe Sýrie zahynulo podľa agentúry AFP najmenej 36 sýrskych vojakov.

Jaroslav Slašťan, Zásahový tím pre medveďa hnedého

Nebol to hon na čarodejnice. Medvedica v Mikuláši bola skutočným rizikom, hovorí šéf zásahového tímu

29.03.2024 06:00

K ľuďom sa samica, ktorá útočila v metropole Liptova, približovala pravidelne. Tvrdia to členovia zásahového tímu. Pri jej monitorovaní použili špičkové drony.

Babiš, Pavel

Politológ: Pavel asi Korčoka nepodporí, Babiš chváli Pellegriniho, ale cieli na vlastných voličov

29.03.2024 06:00

Ako vyzerajú vzťahy Česka a Slovenska pred prezidentskými voľbami? Pre Pravdu to vysvetlil český politológ Josef Mlejnek.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 61333x
Priemerná čítanosť článkov: 2667x

Autor blogu

Kategórie